لیست اصطلاحات فروش و بازاریابی برای حرفه ای ها
نوشته شده توسط : arnoldmary

 

اصطلاحات فروش و بازاریابی برای حرفه ای ها را به صورت خلاصه مرور می کنیم تا بر سطح آگاهی شما در این زمینه اضافه کنیم.

برخی بر این باورند که بازاریابی و فروش از یکدیگر جدا و مستقل هستند. اما اخیراً به ادغام این دو اقدام نموده و حاصل این ترکیب (Marketing + Sales) را Smarketing می نامند. Smarketing به دنبال آن است که فروش و بازاریابی را در خلال کار تیمی پیوسته و اثربخش، توسعه دهد. در این ارتباط با چندین مورد از رایج ترین اصطلاحات این حوزه آشنا می شویم.

سفر مشتری

یکی از مهمترین اصطلاحات فروش و بازاریابی ، سفر مشتری یا Customer Journey می باشد که مسیری برای یافتن تجربه مشتری با شرکت شما است. سفر مشتری نسبت به پرورش مشتری، مفهوم جامع تری است و گسترش بیشتری دارد. پیکربندی سفر مشتری با توجه به فاکتورهای مختلفی از قبیل صنعت، چرخه فروش و محصول یا خدمات تعیین می شود.

آشنایی با مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری

مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM، ابزار پرسرعتی برای فروش است که آنالیزهای تجاری رو شناسایی می کند. این پلتفرم جامع با بهترین دسترسی دربردارنده پروسه فروش می باشد. مهمترین خصوصیات این سیستم، پتانسیل بسیار خوب آن برای نگهداری از داده های کاربران می باشد.

حفظ مشتری، از اصطلاحات فروش و بازاریابی

رضایت مشتری یا Customer Satisfaction، مدیریت احساسات مشتریان می باشد که خرسندی مشتریان را دنبال می کند. اگر در رضایت مشتریان موفق باشید، ضمن حفظ و نگهداری آنها می توانید مشتریان جدیدی با توجه به توصیه های آنها بدست بیاورید.

جذب مشتری (Customer Attraction)

جذب مشتری شامل همه ی گام ها و پروسه ها و منابع مختص به جذب اولیه مشتری به کسب و کار می باشد. شناخت برند، ایجاد سرنخ ها، بازاریابی محصول، پرورش و استراتژی های فروش و ... زیر شاخه جذب مشتری می باشند. زمانی که مشتریان بالقوه به مشتریان تبدیل می شوند، دیگر پروسه جذب مشتری به پایان می رسد.

هزینه جذب مشتری، از اصطلاحات فروش و بازاریابی

هزینه جذب مشتری (CAC) در اغلب اوقات به صورت نسبت تعیین می شود. برای محاسبه CAC باید هزینه فروش و هزینه بازاریابی را با یکدیگر جمع نمود و سپس حاصل جمع آنها را بر تعداد مشتریان جدید تقسیم نمود. نام این اصطلاح، بیانگر معنی آن می باشد.

 

دیجیتال مارکتینگ

مفهوم دقیق نرخ تبدیل به زبان ساده

نرخ تبدیل، به صورت یک نسبت است و نسبت تعداد کاربرانی که اقدام موردنظر را در صفحه وب سایت انجام داده به افرادی که از صفحه وب سایت تنها دیدن می کنند. این نسبت را در عدد صد ضرب می کنند تا نرخ تبدیل را مشخص کنند.

خدمات مشتری

یکی دیگر از مهمترین اصطلاحات فروش و بازاریابی ، خدمات مشتری یا Customer Services می باشد. این خدمات را می توان در حکم یک نسخه فعال از پشتیبانی مشتری لحاظ کرد. هدف از ارائه این خدمات این است که پیش از اینکه مشتری به دنبال پرسش های خود باشد، ارزشی برای آنها معلوم شود.

ارزش طول عمر مشتری

CLV یا ارزش طول عمر بیشتری، سود خالص پیش بینی شده ای می باشد که از ارتباط با یک مشتری حاصل می شود. به منظور محاسبه این متغیر باید درآمد کسب شده از مشتری را از سود خالص کم کرد و حاصل این عبارت را بر نرخ ریزش تقسیم کرد.

بازاریابی دیجیتال، از اصطلاحات فروش و بازاریابی

بازاریابی دیجیتال یا Digital Marketing، هر نوع ارتباطی است که با هدف ترغیب مشتریان به خرید محصولات از دستگاه های دیجیتال شکل می گیرد. زمانی که تلاش های بازاریابی توسط یک ابزار متصل به اینترنت صورت می گیرد، در واقع بازاریابی دیجیتال انجام می شود. دیجیتال مارکتینگ در سال های اخیر به شدت موردتوجه کسب و کارها قرار گرفته است و یک انقلاب بسیار بزرگ در زمینه بازاریابی ایجاد کرده است. کسب و کارهای زیادی با استفاده از ظرفیت های بازاریابی دیجیتال، به موفقیت های بزرگی دست پیدا کرده اند.





:: برچسب‌ها: اصطلاحات فروش و بازاریابی برای حرفه ای ها ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 50
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردين 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: